Voeding voor een Stralende Huid en Mooi Haar

Voeding voor een Stralende Huid en Mooi Haar.

tafel natuur schotel maaltijd eten salade groen koken produceren groente natuurlijk menu vers gezond lunch aan het eten voeding avondeten dieet gezond eten biologisch natuurlijk eten dieet verse groenten vers voedsel gezond eten gezond eten gezond dieet Grieks eten gezond eten biet gezonde maaltijd Griekse salade bladgroente spinazie salade

Liefde, maar ook Schoonheid gaan door de maag. Als je de volgende voedingsproducten eet, krijg je een stralende huid en mooi glanzend haar.

Noten, Zaden & Pitten

huisdiervoer zaden maïs tarwe haver zonnebloemzaden pinda's vogelstand knaagdieren papegaaien eten geven vegetarisch eten mengsel eten koopwaar moer snack ingrediënt gemixte noten noten zadenEet elke dag een handjevol noten, pitten of zaden. Dit zijn de voedingsmiddelen voor een stevige, gehydrateeerde en stralende huid. Maar ook voor gezond, glanzend en sterk haar.

  • Pompoenpitten
  • zonnebloempitten
  • chiazaad
  • amandelen
  • walnoten
  • paranoten

Groene groenten

fruit blad bloem schotel maaltijd eten salade groen produceren groente keuken- gezond lunch kip Gezondheid granaatappel mossel bladeren lekker spinazie passen smaak evenwichtige bladgroenteDonkergroene groenten staan erom bekend, dat er heel veel goede voedingsstoffen inzitten. Zoals:

  • Mineralen
  • IJzer
  • Betacaroteen
  • Vitamine C

Eet regelmatig een van deze soorten: Waterkers, Snijbiet, Broccoli en een hele belangrijke is Spinazie. Spinazie leent zich heel goed om op allerlei manieren te verwerken. Bijvoorbeeld: rauw in een salade, smoothie, combineren met andere groent en fruitsoorten, bakken, koken of stomen.

Tip: Kook spinazie (en andere groene groenten) nooit te lang, eet ze het liefst rauw, kort gekookt of in een roerbak-gerecht.

Kleur op je boord: Oranje & Rood

fruit eten oogst produceren groente herfst pompoen kalebas groenten calabaza cucurbita herfst decoratie lokaal eten winter squash

Oranje en Rode groenten; zoals:

  • Zoete aardappel
  • Paprika
  • Tomaat
  • Wortels

Zijn rijk aan betacaroteen en het lichaam zet zelf betacaroteen om in Vitamine A. Dat is een belangrijke Vitamine voor het beschermen, gezond houden en herstellen van de huid.

Ga niet direct alleen maar oranje en rode groenten eten want je kunt ook teveel betacaroteen binnen krijgen en dan kan je huid en ook de nagels “gelig” verkleuren (dan moet je wel erg veel eten). Maar bij normaal afwisselend gebruik is er niets aan de hand.

Bessen

fabriek farm fruit BES zomer eten groen oogst produceren natuurlijk vers markt marktplaats het winkelen kleurrijk landbouw levensstijl gezond openbare ruimte boerenmarkt kruidenierswinkel stand gelukkig bessen tonen kraam lokaal selling biologisch kleinhandel boeren lokaal eten menselijke nederzetting groenteboer boerenmarkt

Allerlei soorten Bessen:

  • Bosbessen
  • Aalbessen
  • Zwarte bessen
  • Aardbeien
  • Frambozen

zitten bomvol met gezonde voedingsstoffen, zoals: Antioxidanten en Vitamine C. Ze zijn lekker en je kunt ze voor diverse gerechten gebruiken. Vries ze in en je hebt altijd een voorraadje in huis, maak er bijvoorbeeld een smoothie van, door de youghurt, als Home-made ijs, enz.

Vis & Schaaldieren

schotel maaltijd eten zeevruchten vis eten keuken rijst buffet garnaal Spanje voeding Zalm frisch mosselen citroenen paella mediterrane keuken hors-d'oeuvre scampi Spaanse keuken Europese eten seafood kook nationaal gerecht

Hou je van Vis?

Wij wel en eten zeker 3 keer in de week een stukje vis, of schaaldieren. het is gezond voor je huid, haar en hersenen. Wist je dat het heel goed is voor een zwangere vrouw om vis te eten ? Het bevordert de geestelijke ontwikkeling van de ongeborene, maar werkt op die manier ook bij senioren. Ik kom daar in een later artikel nog op terug.

Vis en schaaldieren bevatten erg veel gezonde voedingsstoffen:

  • Vetzuren
  • Vitaminen
  • Mineralen
  • Selenium: Bevordert een gezonde hoofdhuid en dus ook gezond haar
  • Koper: Voorkomt vergrijzing van het haar
  • Niacine, Biotine en jodium: Helpen om een sterke, vitale huid te krijgen

Neem wel altijd Duurzaam gevangen vis, dat is beter voor ons millieu.

Mocht je niet van Groenten, Fruit of Vis houden en heb je last van je nagels of wil je haar niet echt meer? Het kan ook na de zomer een extra “boost” nodig hebben, van Zon, Zee en Chloorwater. Neem dan een voedingssupplement, zoals bijvoorbeeld: Hair & Nail NutriComplex

Of bezoek: Oriflame by Trijnie

Hoe vaak staat er bij jou Vis op tafel?

 

Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.